O

despoboamento do medio rural e o conseguinte descenso de actividade agraria, gandeira e forestal provocan o abandono das superficies noutrora en producción.

A climatoloxía e condicións da terra en Galiza, favorecen a rápida proliferación de matorral nas superficies abandonadas, ingredientes básico para a apararición de incendios e destrucción das paisaxes.

Granxa Queixo O Rexo

A solución a esta eiva pasa pola limpeza destas superficies e a súa reutilización con fins industriais, agrarios , gandeiros e forestais.

Co acondicionamento destes terreos abandonados xurden novos pastos utilizados en proxectos de ganderia extensiva, destacando o establecemento de rebaños de ovellas para a producción de carne e leite, destacado deste xeito o mantemento do noso contorno rural e a fixación da poboación.

A Fundación Ramón González Ferreiro, en colaboración co Concello de Allariz, no ano 2000 puxo en práctica este proxecto, creando a Escola Silvo-Pastoril o Rexo. No lugar o Rexo, instalouse unha granxa- queixeria, un rebaño de ovellas procedentes de Euskadi, son ovellas de raza latxa, adaptándose moi ben o dura clima da provincia, son ovellas que producen o suficiente leite para a fabricación do Queixo de ovella, obtendo así un valor económico engadido.

Nas instalacións do CEA O Rexo e Fundación, realizan as súas prácticas alumn@s da Universidade de Santiago (Campus Aerotécnico de Lugo), e da Universidade de Vigo (Campus de Ourense), asimesmo todos os anos recibimos alumnos do CFIP A Granxa de Ponteareas para unha estancia de aprendizaxe práctico.

A experiencia da Escola Silvopastoril, ten axudado na implantación de novos modelos de xestión do territorio e tamén na recuperación de territorios rurais abandonados, algúns exemplos de éxito son Como Cabras (elaboradores do Queixo de Cabra Touza Vella), O MVMC de Penamá co seu rebaño de raza Limiá, a explotación de vacas vianesas de Coedo,… E sendo como é un proceso dinámico, o seu persoal e instalacións sempre están prestos para colaborar na xeración, asesoramento e intercambio de experiencias con aquelas iniciativas dinamizadoras do rural galego.

Queixo O Rexo Ovellas